دستگاه سورتینگ میوه و بسته بندی انواع میوه

کوره عمودی اولیه و ثانویه در دستگاه سورتینگ میوه

دستگاه سورتینگ میوه و بسته بندی انواع میوه

دستگاه سورتینگ میوه و بسته بندی انواع میوه شامل: دریافت ،شستشو،واکس و پولیش ،درجه بندی

سورتینگ چیست

سورتینگ اصطلاحي به معناي درجه بندي و دسته بندي محصولات است. در واقع، سورتينگ محصولات کشاورزي به درجه بندي انواع ميوه ها و ساير محصولات کشاورزي براساس اندازه، رنگ، شکل ظاهري و ساير عوامل و جداسازي ناخالصي ها، ميوه ها و محصولات خراب و فاسد شده اطلاق مي شود در بيشتر موارد، سورتينگ، مقدمه اي براي بسته بندي محصول کشاورزي است؛ ضمن اينکه در بازارهاي ميوه و تره بار جوامع مدرن، به طور تقريبي تمامي ميوه ها و سبزي ها به صورت سورت و ليبل گذاري شده عرضه مي شوند و اين امر سبب تشخيص آسان تر کيفيت محصول توسط مشتري شده و توزيع و عرضه منظم تري را به دنبال خواهد داشت امروزه علم و فناوري سورتينگ و تجهيزات مربوطه به درجه بندي و دسته بندي انواع محصولات کشاورزي در جوامع پيشرفته به حدي پيشرفت نموده است که در اکثر واحدهاي بزرگ کشاورزي و يا در مجاورت آنها انواع تجهيزات سورتينگ يافت مي شود که اين امر سبب تسهيل بسته بندي اوليه و حمل و نقل محصول نيز شده

خط کامل دستگاه سورتینگ میوه

وان اولیه در دستگاه سورتینگ میوه

با توجه به اینکه ته نشین شدن و باقی ماندن بیش از حد مجاز میوه در آب موجب فساد میوه می گردد در این مدل سعی شده تمام میوه ها در مسیر خروجی قرار گرفته و تماما خارج شوند. این وان با توجه به عمق کم خود آب کمتری نیاز دارد و از ته نشین شدن میوه جلوگیری می کند.

شستشو در دستگاه سورتینگ میوه

در این مدل قسمت شستشو به دو بخش برس شستشو و برس خشک کن تفکیک شده و کاملا مجزا از یکدیگر عمل می کنند به این ترتیب دستگاه بازبینی مابین این دو دستگاه و بعد از برس شستشو قرار گرفته و میوه های فاسد بلافاصله پس از برخورد با برس شستشو و قبل از ورود به برس خشک کن شناسایی شده و در بازبینی از مسیر خارج شوند. با این روش ضایعات و میوه های فاسد زود شناسایی شده و از انتقال و آلوده نمودن سایر قسمت ها از جمله وان جلوگیری می شود.

بازبینی در دستگاه سورتینگ میوه

در این قسمت با استفاده از چرخ دنده هایی که در دو طرف رولیک ها تعبیه شده کلیه رولیک ها بدون مکث به چرخش درآمده و بدین وسیله میوه به حالت دورانی از تمامی جهات در معرض دید بازبینی قرار می گیرد. همچنین با در نظر گرفتن مسیر مخصوص ضایعات، کلیه ضایعات بدون برخورد با سایر میوه ها به سرعت خارج می گردند.

کوره عمودی اولیه و ثانویه در دستگاه سورتینگ میوه

این تکنولوژی همزمان با کشورهای توسعه یافته و برای اولین بار در ایران بوسیله این شرکت طراحی و ساخته شده است. این کوره تنها فضایی معادل ۲ متر را اشغال می کند و با حرکت میوه به صورت عمودی عملا میوه ۱۶ متر در معرض هوای خشک قرار گرفته و کاملا خشک می شود. همچنین با توجه به چیدمان میوه در طول مسیر و وزش باد گرم در جهات مختلف کلیه سطوح میوه در معرض باد قرار داشته و با دمای کم بطور یکدست کاملا خشک می شود. یکی دیگر از قابلیت های این کوره روغن کاری اتوماتیک زنجیرهای آن می باشد که بدون نیاز به سرویس روزانه به صورت اتوماتیک این عمل را انجام می دهد.
با این سیستم خروجی کوره معادل ۱۵ تن در ساعت خواهد بود لذا می توانیم با افزایش سرعت سایر قسمت ها تناژ نهایی را نیز به مقدار قابل توجهی افزایش دهیم.

واکس در دستگاه سورتینگ میوه

در این سیستم با طراحی خاصی، نازل های پاشش به صورت چرخشی یکدیگر را پوشش داده و عملا تمام فضای مورد نظر را در بر می گیرند. نوع خاص نازل ها نیز اسپری کردن را به صورت کاملا پودری و فاقد هرگونه نقطه کور انجام می دهد. برای زمانیکه در حین کار نازل ها مشکل پیدا می کنند، یکسری نازل یدک طراحی شده که به راحتی وارد عمل می شود. سابقا یکی از دغدغه ها و مشکلات، شستشو و نظافت برس های واکس پس از هر روز کاری بوده است. در این مدل با استفاده از طراحی مخصوص خود این مهم را به صورت اتوماتیک انجام داده و کلیه برس ها را از بقایای واکس پاک می نمایند.

سایزینگ در دستگاه سورتینگ میوه

این دستگاه بر اساس حجم، میوه ها را از هم جدا کرده و قابلیت تنظیم ارتفاع در نوار نقاله های خروجی آسیب های ناشی از صقوط و ضرب خوردگی میوه را مهار می نماید. ارتفاع نوار نقاله را می توان بر اساس نوع و اندازه میوه تنظیم نمود. این دستگاه قادر است میوه های دیگری غیر از مرکبات از قبیل سیب زمینی، هویچ، خیار و …. را نیز درجه بندی نماید.

ضدعفونی کننده و بالابر در دستگاه سورتینگ میوه

تکنولوژی پیشرفته و طراحی منحصر به فرد این دستگاه باعث شده تا بتوانیم همزمان  به دو حالت از این دستگاه استفاده نماییم.

۱- حالت عمومی:

در این حالت میوه مسیر عادی خود را از قسمت بالای رولیک های آلومینیومی طی کرده و از طرفی از این قسمت می توان به عنوان میز بازبینی نیز استفاده کرد.

۲- حالت ضدعفونی کننده:

در این حالت جهت چرخش میز برعکس شده و میوه از قسمت زیرین دستگاه و از داخل وان آب گرم که محلول ضدعفونی کننده در آن قرار می گیرد عبور کرده و با توجه به قابل تنظیم بودن دمای محلول و زمان عبور میوه در سیستم می توان بهترین کیفیت را لحاظ کرد. یکنواختی دما در کل مسیر که توسط سیستم حسگر الکترونیک کنترل می شود و حتی با تغییرات ناگهانی محیط ثابت می ماند را می توان از امتیازات این دستگاه برشمرد. قابل ذکر است از این دستگاه می توان به عنوان دستگاه رنگ افزایی جهت افزایش رنگ مرکبات با استفاده ار رنگ های مجاز بهداشتی و استاندارد استفاده نمود.

کوره افقی اولیه و ثانویه:

تکنولوژی و ساخت این دستگاه بر اساس نگهداری میوه در انبار و سردخانه می باشد. به همین دلیل دستگاه طوری طراحی گردیده که در کل مسیر حرکت هیچ گونه ضربه و آسیبی به میوه وارد نمی شود و از امتیازات دیگر کوره دمای یکنواخت و قابل کنترل با گردش مناسب هوا و همچنین خروج رطوبت که باعث بهتر خشک شدن واکس

3دیدگاه در “دستگاه سورتینگ میوه و بسته بندی انواع میوه

    1. برای اطلاعات بیشتر و سفارش با شماره ۰۹۱۲۰۸۰۸۴۸۷ تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.