تعریف بسته بندی

بسته ‌بندی در بهترین تعریف، به عنوان یك سیستم هماهنگ توصیف می‌شود كه هدف از آن آماده سازی كالا جهت حمل‌ و نقل، توزیع، انبار كردن، فروش و مصرف می ‌باشد.

بسته بندی چیست ؟

بسته ‌بندی در بهترین تعریف، به عنوان یك سیستم هماهنگ توصیف می‌شود كه هدف از آن آماده سازی كالا جهت حمل‌ و نقل، توزیع، انبار كردن، فروش و مصرف می ‌باشد.

بسته‌ بندی یك عملیات تجاری پیچیده، پویا، علمی، هنری و بحث آفرین است كه در بنیادی‌ ترین شكل خود، كاركرد های محافظت، نگهداری، حمل و نقل، اطلاع رسانی و فروش را شامل می‌شود.

بسته ‌بندی نوعی عملكرد خدماتی است كه به خودی خود نمی ‌تواند وجود داشته باشد؛ زیرا به یك كالا نیازمند است. اگر كالایی وجود نداشت، هیچ نیازی
به بسته‌ بندی نبود.

کارکرد های بسته بندی

بسته‌ بندی كاركردهای متنوعی دارد؛ از كاركرد هایی با ماهیت فنی گرفته تا آن هایی كه با بازاریابی مربوط می ‌شوند.

كاركرد های فنی كاركرد های بازاریابی

دربرگیری اندازه‌گیری تبادل اطلاعات ارتقاء

محافظت ذخیره‌سازی نمایش فروش

نگهداری دور ریزی آگاهی رسانی ایجاد انگیزه

كاركردهای بسته بندی متخصصان فنی بسته‌ بندی نیازمند مهارت ‌های علمی و مهندسی می‌ باشند، در حالی كه متخصصان بازاریابی نیازمند مهارت‌ هایی در زمینه درك هنری و انگیزشی هستند.

غیر از خود محصول كه مشتری در صورت خرید با آن آشنا می ‌شود، اولین و نزدیك‌ ترین ارتباط بصری مشتری با كالا از طریق بسته ‌بندی است.

بسته ‌بندی نا مناسب، بر روحیه جامعه مصرف كننده تأثیر نا مطلوبی برجای می‌ گذارد.

به طوری كه استنباط مصرف كننده از محصول، با بسته ‌بندی نا مناسب مانند تأثیر رفتار فروشنده بی‌ حوصله درآخر وقت كار روزانه است، كه اغلب از نظر روانی موجب رنجش خاطر مشتری می گردد.

اما بسته‌ بندی مناسب از طریق ارتباط بصری اطلاعات كاملی را در مورد محصول و تولید كننده به مخاطب یا مصرف کننده منتقل می ‌كند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.