به طور كلی بسته بندی دارای ۴ عملكرد و یا وظیفه اصلی است:
۱- بسته بندی با عملكرد تكنیكی و حفاظتی
۲- عملكرد اقتصادی
۳- عملكرد تبلیغاتی
۴- عملكرد اطلاع رسانی بسته بندی و فروش
تولید كنندگانی كه در صدد طراحی و تهیه محصول جدیدی هستند باید به این نكته توجه كنند كه اگر برداشت دقیقی از گروه هدف (مشتری) در ذهن داشته باشد مطمئنا شاهد رشد تولید و سود ناشی از آن می شوند.
– بستهبندی خوب نیمی از فروش خود را از قبل كرده است
مهمترین نكته این است كه بسته باید سریعا در میان انبوه محصولات نظر خریدار را به خود جلب كند. یك بستهبندی خوب باید در نقش یك فروشنده ساكت عمل كند و بسته باید به نوعی باشد كه خریدار آنرا به یاد بسپارد و برای خرید های مكرر بعدی به آن مراجعه كند.
بسته نه تنها باید فرآورده را محفوظ نگه دارد، بلكه باید مصرف كننده را جذب كند و اطلاعات لازم را به بیننده بدهد. در ضمن فرآورده داخل آن را باید بتوان به راحتی از درون آن خارج كرد و موقعی كه خالی شد بتوان پوشش هر بسته را از بین برد.
بسته ها سوای جلب خریدار، اطلاعات لازمی، هم به وسیله رنگ و هم به وسیله عبارت و نشانهها در اختیار مصرفكننده میگذارند. بدین ترتیب بسته بندی از یك وسیله ساده محافظت محصول به یكی از عوامل اصلی فروش بدل گشته و حلقه اصلی زنجیرهای شده است كه تولید كننده را به مصرف كننده مرتبط می نماید.
یك بسته بندی خوب هم باید با روحیه كالا هماهنگ باشد و هم باید عنصری و ابتكاری در خود داشته باشد تا بتواند خریدار را به خود جلب كرده و در یاد او بماند.
ماشین سازی مسائلی با ساخت دستگاه های بسته بندی افقی این مسئله را برای شما اسانتر کرده وبه شما کمک می کند محصولات خود را دربسته بندی هایی زیبا ودرخور مشتریان عزیزتان عرضه کنیدوفروش خود را چندین برابر کنید.